grafika

Az arculat lélektana

“Miért ennyire fontos ez az azonnali felismerhetőség?“

A válasz igazából magától értetődő, hiszen ha a piaci szereplők hasonló profillal vannak jelen, de konkurenciája jobban megjegyezhető, egyértelműen ő lesz a befutó. Az arculatot az a kommunikáció, amely hatásosan adja át a vállalkozás/termék üzenetét, amely professzionális módon képvisel a célcsoport előtt teljes külső és belső megjelenésünkben. Legyen szó kis vállalkozásról vagy óriás cégről, az arculat akkor kommunikál jól, ha egyedi és jól megkülönböztethető, tökéletesen azonosít bennünket és felismerhetővé tesz. Hatással van az emberek döntéseire, amellyel befolyásolni tudjuk a rólunk kialakított képet.

Miért fontos a jó arculat?

Azonnal interakciót és egyúttal maradandó impressziót vált ki az ügyfelekben.
Biztonságot, szakértelmet és hiteles hozzáállást tükröz.
Növeli az ügyfél elköteleződést.

Az első és legfontosabb lépés minden esetben a logó megtervezése.

Miután megfogalmazódott a célok és célcsoportok meghatározása,
profi grafikus kollégáink ezt a lehető legtömörebb módon megfogalmazzák képi megjelenés formájában.

A színek:

Erőteljes hátassal vannak tudatunkra, szervezetünkre, reakcióinkra és közel sem mindegy milyen színeket használunk arclatunkban.
A megfelelő színnel erősíthetjük az arculatban megfogalmazott üzenetünket, kiemelhetjük mondanivalónkat.

A formák:

A legegyszerűbb vonalak és formák hatnak a tudatalattinkra. A lekerekített formák barátságosak de ugyanakkor mozgalmas érzést is keltenek.
A szögletes elemek a stabilitást a biztonságot erősítik…

A betűk:

A logók alapvető és egyik legfontosabb alkotóeleme a felírat. Természetesen éppúgy árulkodnak, egy jól vagy rosszul megválasztott betűtípus is sokat elárul a cégről. Léteznek klasszikus és modern betűk amelyek éppúgy alátámaszthatják a cég üzenetét

Éppen ezért...

...a jó logó nem kísérletezgetés eredménye, hanem tudatos munkáé.
Izgalmas, különleges.